Dag 8, 23/7/2014 - Reisverslag uit Donauwörth, Duitsland van Susan Lanooy - WaarBenJij.nu Dag 8, 23/7/2014 - Reisverslag uit Donauwörth, Duitsland van Susan Lanooy - WaarBenJij.nu

Dag 8, 23/7/2014

Blijf op de hoogte en volg Susan

24 Juli 2014 | Duitsland, Donauwörth

Je kon pas om 8 uur in het hotel ontbijten maar we hebben een plan bedacht. We halen voor die tijd alvast brood voor onderweg bij een bakker en kopen kaas in een supermarkt om tijd te winnen en eerder op de fiets te kunnen zitten. Hoe eerder je op de fiets zit, hoe beter want "s ochtends is het nog lekker koel en later wordt het wat warmer en benauwder. We fietsen langzaam weg uit een liefelijke omgeving met mooie vakwerkhuizen, en ruilen deze in voor een wat saaiere omgeving die veel op die van.Nederland lijkt. Maisvelden, graan en gras. Er zijn nog wel wat heuvels aanwezig. We overnachten in Donauwurt, een plaats waar de Donau een ander klein riviertje samen komen. De tocht van vandaag was goed te doen (120 km). We hadden nu eindelijk eens stukken wind mee, en het was vandaag niet zo benauwd. Wel warm, maar anders warm, drogere lucht. In het centrum van Donauwurt fietsen we een ander stel fietsers voorbij. Dit stel komen we bij de jeugdherberg waar we willen overnachten weer tegen. We moeten beide wachten omdat de receptie pas 5 uur opengaat en het is pas half 5. We beginnen een gesprek. Het blijken Canandezen te zijn uit het Franstalige deel Quebec. Het zijn hele aardige mensen en we praten in het Engels met elkaar. Ze fietsen ook de Romantissche strasse alleen dan andersom. Na het avondeten hebben we ook nog met een Belg uit Brugge gepraat. Een 75 jarige man die van plan is om naar de.Zwarte Zee te fietsen. Hij was gestart in Luxemburt. Een echte wereldfietser, over de hele wereld al tochten gemaakt en hij schrijft verhalen voor her blad de wereldfietser dus misschien komen we nog in zijn verhaal voor. Hij moest wel bekennen dat hij nu een fiets met een motortje had, die hij naar eigen zeggen weinig gebruikt. Na een hele avond te hebben gepraat en ervaringen en handigheden te hebben uitgewisseld gaan we moe maar voldaan naar bed.