Dag 18 2/8/2014 - Reisverslag uit Kufstein, Oostenrijk van Susan Lanooy - WaarBenJij.nu Dag 18 2/8/2014 - Reisverslag uit Kufstein, Oostenrijk van Susan Lanooy - WaarBenJij.nu

Dag 18 2/8/2014

Blijf op de hoogte en volg Susan

02 Augustus 2014 | Oostenrijk, Kufstein

2/7/2014
Vanochtend om 7 uur zitten we aan het ontbijt, en om 8 uur staan we op het station. We hebben de kaartjes naar Brennero al eerder gekocht. We hoeven alleen nog uit te zoeken van welk perron de trein vertrekt. Gaan met fietsen in de lift (kleine lift, waar je maar met een persoon en fiets in kan, fiets moeten we rechtop zetten). We moeten met de trap omhoog om bij het juiste perron te komen. In Italie is er een wagon voor fietsen beschikbaar. In de eerste trein (van Mestre naar Verona) gaat het goed. Er is genoeg ruimte voor alle fietsers die mee willen. Om 9.40 komen we in Verona aan. We moeten hier 2 uur wachten omdat je met fietsen alleen gebruik mag maken van de regionale treinen. Best gemeen, want mensen met enorm grote koffers die meer in de weg staan dan onze fietsen, mogen wel overal mee mee. In Verona praten we met wat andere fietsers, Duitsers en Nederlanders. Zij moeten ook allemaal wachten. Mijn vader en ik gaan met de.fiets Verona in en bekijken het centrum. Bij het station staan de andere fietsers ik al weer klaar. Er zijn er nog een paar bij gekomen. Dit wordt krap. Als de trein eraan komt rennen we snel naar de fietswagon toe. We zijn een.van de snelste, dus we hebben nog plaats voor de fietsen. Er willen zo veel fietsers mee, dat.ze er allenmaal niet in mogen. Er is geen plaats meer voor nog meer fietsen. Mensen zetten ze stiekem in een andere.wagon, dit wordt niet geaccepteerd, en zelfs de politie komt erbij. Uiteindelijk worden alle fietsen op elkaar gestapeld en vast gebonden. De trein loopt hierdoor een kwartier vertraging op, maar alle fietsers mogen mee! We vormen met de fietsers een kliek, en helpen elkaar met in em uit stappen, en met discusseren met de conducteur om de fietsen mee te krijgen. In Brennero moeten we overstappen op een trein naar Kufstein. Hier besluiten wie te overnachten, het is inmiddels half 6. Veel andere fiersers (alleen nog Duitsers) gaan door naar huis. We kopen alvast een ticket naar Munchen voor morgenochtend en zoeken een hotel. Er zijn meer fietsers op zoek naar een hotel, maar gelukkig is er plaats voor iedereen. Morgen op naar Nederland.