Dag 9, 24/7/2014 - Reisverslag uit Schongau, Duitsland van Susan Lanooy - WaarBenJij.nu Dag 9, 24/7/2014 - Reisverslag uit Schongau, Duitsland van Susan Lanooy - WaarBenJij.nu

Dag 9, 24/7/2014

Blijf op de hoogte en volg Susan

24 Juli 2014 | Duitsland, Schongau

Na een gezamelijk ontbijt met de man uit Belgie stappen we weer op de fiets. We halen wat broodjes bij de plaatselijke supermarkt en mijn vader wordt wederom aangesproken met zijn gele trui.
Vandaag is het wederom prachtig weer, we hebben nog geen drup regen gehad nadat we van huis vertrokken. Vandaag beginnen we met de Via Claudia Augusta, die ons van Donauwort naar Venetie leidt. Na 50 km kwamen we in Ausburg. De stad is erg druk, en de toegangsweg was heel saai en eentonig. Na een bezoek aan het geboortehuis van Mozart verlieten we snel weer de stad. Na een aantal saaie voorsteden te hebben doorkruist werd het weer wat groener maar wel vlak en veel mais. Het leek of we weer in Nederland waren. Na Landsberg begon het weer wat heuvelachtiger te worden en doemden heel erg in de verte de Alpen op. Het weer was helder dus we konden ver kijken. Toen kwamen we aan in Schongau, een leuk plaatsje aan de Lech, gebouwd op een rots van meer dan 1000 jaar oud. Via de.touristeninformatie een hotel geregeld. Moe maar voldaan kwamen we bij het hotel aan. We hebben we weer 134 km opzitten. Morgen krijgen we wat meer klimmen en rijden we de Alpen in. We overnachten bij ons skiadres in Lermoos, en we plakken hier nog een rustdag aan vast.

• 27 Juli 2014 - 15:17

Mathilde De Vries:

Harstikke leuk om jullie zo een beetje te volgen. Nog heel veel fiets plezier en wij hopen op nog mooie verhalen.gr Abjohan en Mathilde