Dag 15, 30//7/2014 - Reisverslag uit Bassano del Grappa, Italië van Susan Lanooy - WaarBenJij.nu Dag 15, 30//7/2014 - Reisverslag uit Bassano del Grappa, Italië van Susan Lanooy - WaarBenJij.nu

Dag 15, 30//7/2014

Blijf op de hoogte en volg Susan

31 Juli 2014 | Italië, Bassano del Grappa

Toen we wakker werden regende het nog steeds, en best hard ook nog. De hemel was helemaal grijs, en het zag er niet naar uit dat het droger zou gaan worden. We zijn toch maar weer op de fiets gestapt. Het regende harder door dan gisteren, en na 2 minuten waren onze schoenen en fietsbroeken al helemaal doorweekt. Maar als je eenmaal nat bent, maakt het je niets meer uit. Vandaag volgen we de Brentaroute, dus langs de rivier Brenta. De route kent wat korte klimmetjes, maar is over het algemeen redelijk vlak. Jammer is dat we in het begin door weinig dorpjes komen, dus we niet in een cafe kunnen pauzeren, en schuilen voor de regen. Maar doorfietsen dus. Na 50 km komen we in een plaatsje waar we al eens eerder zijn geweest in een zomervakantie. Hier is wel een cafe die open is. We houden hier pauze met een heerlijke italiaanse cappucino. We blijven er een tijdje zitten om op te drogen. Mijn vader gaat warmere kleren.aantrekken in de wc, omdat hij het koud had met die regen. Als hij terugkomt trekt de hemel ineens helemaal open en breekt zelfs de zon door! Het is ineens veel aangenamer fietsweer, en onze kleren drogen snel op. Alleen onze schoenen soppen nog. Na een tijdje in de zon te hebben gereden wordt de lucht toch weer wat donkerder, en begint het weer te regenen. Wat kan het weer toch snel omslaan in de bergen! Gelukkig laten we de Dolemieten bijna achter ons, en begint de Povlakte. We stoppen vandaag in Bassano, nog maar 80 km verwijderd van Venetie. Morgen bereiken we dus ons eindpunt. Morgen zijn de weersvoorspellingen ook weer wat beter (zon en warm). Ben benieuwd wat daar van terecht komt..