Dag 3 - Reisverslag uit Bad Honnef, Duitsland van Susan Lanooy - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Bad Honnef, Duitsland van Susan Lanooy - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg Susan

19 Juli 2014 | Duitsland, Bad Honnef

18/07/2014
Vanochtend werden we wakker in Dusseldorf. Om 7.15 zitten we aan het ontbijt om om 8.30 op de fiets te zitten. Het kost wat moeite om de stad uit te komen, maar we na ongeveer een half uur verlaten we de drukke stad en zijn achtersteden. Het landschap wordt wat vriendelijker met wat maisvelden en tarwe. De zon heeft al behoorlijk veel kracht op de vroege ochtend,en het beloofd een hete dag te worden. We moeten de eerste 3 fietsuren weer veel zoeken naar de weg (stoppen, op de kaart kijken, en uiteindelijk de weg vragen). Na Keulen gaat het beter en wordt de Rheinradweg beter aangegeven. Keulen is trouwens een prachtige stad. We hebben de dom bekeken en zijn door de "Altstadt" gefietst. Nadat we Keulen verlaten hadden werd de route groener. De grote industriegebieden uit het ruhrgebied laten we achter ons en we fietsen een heuvelachtiger landschap in. We.merken nog niet zoveel van de heuvels omdat we veelal langs de vlakke Rijn fietsen. Soms moeten we kleine stukjes klimmen naar een dorpje of stadje maar de echte klimmetjes blijven voor vandaag nog uit. De hitte maakt het vandaag wel lastig fietsen (32 graden). Daarom hebben we vandaag 96 km op de teller staan en geen 100+ meer. Om 16.00 uur besluiten we dat het.mooi os voor vandaag en dat we een slaapplaats gaan zoeken. In ons routeboekje staat dat er een jeugdherberg moet zijn in Bad.Honnef, 5 km verderop maar wel aan de andere kant van de Rijn. We gaan met een pondje over en klimmen naar de jeugdherberg toe. Gelukkig is er nog een slaapplaats vrij. Nu krijgen we onze lang gehoopte koude douche om de hitte kwijt te raken. Na de welverdiende douche eten we een hapje mee in de jeugdherberg, gaam nog even buiten op het terras zitten en dan is het al weer bedtijd. Helaas hebben we vandaag geen wifi dus dit verslag zal pas later verschijnen.