dag 2 (17/07/2014) - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Susan Lanooy - WaarBenJij.nu dag 2 (17/07/2014) - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Susan Lanooy - WaarBenJij.nu

dag 2 (17/07/2014)

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg Susan

17 Juli 2014 | Duitsland, Düsseldorf

We begonnen de dag in winterswijk-woold met een lekker boerenontbijt. We stonden om 7 uur op en zaten uiteindelijk om 8.30 op de fiets. De eigenaar van de bed en breakfast maakte nog een foto van ons die hij op facebook zou zetten (Roerdinkhof). Na een kilometer waren we echt in het buitenland. We fietsten richting Wesel, waar we de rjnroute op konden pakken. We reden door de uiterwaarden van de rijn, industerieterreinen en mooie en minder mooie dorpjes en stadjes. We volgen de route tegengesteld dan dat in ons boekje staat, en onze garmin kan de route ook alleen van zuid naar noord navigeren waardoor we veel misrijden en moeten zoeken naar de juiste weg. Onderweg hebben we veel andere fietsers ontmoet, een brit onderweg naar Wenen, een paar Nederlandse stellen en Duitsers die ons tips gaven over de mooiste routes (vb de links of de rechtsrheinische route). Tussen de middag werd het aardig heet tussen de korenvelden. We hebben in Düsseldorf bij het vvv een hotel geboekt voor de komende nacht. Wat een grote, drukke stad! In totaal vandaag 120 km gereden. Na ons in het hotel te hebben opgefrist zijn we door het centrum van Düsseldorf gelopen op zoek naar een eettentje. Na wat gegeten te hebben hebben we nog een rondje door de stad gelopen. Oude en nieuwe gebouwen staan hier slordig door elkaar heen. Ikzelf vind het niet zo'n mooie stad.De boulevard langs de Rijn is wel heel gezellig.

• 17 Juli 2014 - 22:04

Jogchum:

Hoi Susan en Eric,

Leuk om jullie verslag te lezen! Jullie fietsen grote afstanden per dag met 170 + 120 km (!). Ik hoop voor jullie dat het een beetje dragelijk blijft op de fiets met dat warme weer komende dagen. Veel plezier en Succes de komende tijd!

Groeten,
    Jogchum

• 18 Juli 2014 - 07:38

John Lanooy:

Mooi shirt heeft Eric aan!