Dag 0, en dag 1 (16/7/2014) - Reisverslag uit Winterswijk, Nederland van Susan Lanooy - WaarBenJij.nu Dag 0, en dag 1 (16/7/2014) - Reisverslag uit Winterswijk, Nederland van Susan Lanooy - WaarBenJij.nu

Dag 0, en dag 1 (16/7/2014)

Blijf op de hoogte en volg Susan

16 Juli 2014 | Nederland, Winterswijk

Morgen gaat het gebeuren, mijn vader en ik vertrekken op de fiets naar Venetië (een reis van 1800 km). Onze mountainbikes zijn omgebouwd, dunnere bandjes erop, bagagedrager achter met daaraan Ortlieb tassen en een stuurtasje (zo"n 10 kg bagage per persoon) De bedoeling is dat we morgen eerst naar Winterswijk te fietsen (vanaf hier 165 km), en de dag erna de Rheinroute vanaf Wesel oppakken.
Dag 1
Vandaag begon de reis. Om 8.10 zijn we uit Eelde vertrokken. We hebben gisteravond gereserveerd in een bed en breakfast nabij Winterswijk. Het begin van de route ging erg vlot, mede omdat we hier nog niet hoeven te zoeken naar de weg. We houden om half 11 de eerste pauze in Hoogeveen. Hierna fietsen we naar Balkbrug waar we onze zelfgebakken pannenkoeken opeten om onze maag goed te vullen. Je kunt merkene dat we in een andere provincie komen (overijssel), omdat de omgeving er ansers uit begint te zien. Tot Nijverdal verloopt de reis soepel. Hierna krijgen we wat.meer last van vermoeidheid door de warmte en omdat wewat meer moeten stoppen om de weg te vinden. We blijken in een bed en breakfast te zitten om 12 km van Winterswijk, vlak bij de Duitse hrens. De.buren wonen in Duitsland. We hebben vandaag in totaal 170 km gereden. Aangekomen bij de bed en breakfast (een prachtige boerderij met de oudste schuur van Nederland, 1544) voelen we de kilometers wel. Gelukkig zakt de vermoeidheid na een lekkere douche snel weer af. We eten "s avonds mee met nog 2 andere gasten. Hele aardige mensen. Ze zijn ook op fietsvakantie maar.blijven in Nederland, en fietsen op de gewone stadsfiets. We krijgen een speciaal menu voorgeschoteld met allerlei streekproducten, geitenkaas uit de buurt, spinazie gebakken aardappels, enz. Na het eten lopen we nog een rondje doorbde prachtige omgeving, en plannen de route voor morgen. Het was een redelijk zware maar wel mooie dag.

• 16 Juli 2014 - 22:19

Marcel De Vries:

Hallo bikkels,

Wat ja leuk zo'n verslag.
    Ik wens jullie heel veel succes en heel veel plezier. En geniet van de mooie omgevingen die nog komen gaan.
    Ik blijf jullie volgen.

Groeten,
    Marcel

• 16 Juli 2014 - 22:50

Nanno:

Tsjonge, wat een uitdaging en wat een weldadig idee: vader en dochter, hobby fietsen, afsluiting middelbare schooltijd enzovoort. Ik ben niet nieuwgierig, maar was er een speciale reden om te kiezen voor de, voor mij althans, prachtige stad Venetië? Veel sterkte en vooral veiligheid toe gewenst, en ik ben reuze blij en vereerd dat ik mee mag genieten middels dit reisverslag van jullie reuzentocht en zonder dat ik al die bergtoppen over moet!

Nanno

• 18 Juli 2014 - 08:06