Dag 19 (3/8/2014) - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Susan Lanooy - WaarBenJij.nu Dag 19 (3/8/2014) - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Susan Lanooy - WaarBenJij.nu

Dag 19 (3/8/2014)

Blijf op de hoogte en volg Susan

04 Augustus 2014 | Duitsland, Düsseldorf

Vanochtend namen we weer vroeg de trein, om 8 uur reden we richting München. We hadden een route gepland voor vandaag. Eerst van Kufstein naar München, dan van München naar Ulm, van Ulm naar Düsseldorf in een intercity. Jammer genoeg lukte ons plannetje niet. In de trein naar Ulm ging het al bijna fout, er waren al meer fietsers ingestapt en er was geen plaats meer voor fietsers. We mochten dus niet mee. Nadat we zeiden dat we vandaag nog helemaal naar Nederland moesten werd de conducteur vriendelijker. Hij ging met de andere fietsers praten, en toen zij hun bagage van hun fietsen hadden gehaald konden onze fietsen er nog bij. In Ulm zelf aangekomen ging het weer mis. Onze fietsen mogen niet mee in de intercitytreinen, hiervoor moet je maanden van tevoren reserveren.. Dat kan natuurlijk niet als je op fietsvakantie gaat want je weet nooit precies hoe de reis loopt. We gingen in Ulm naar een informatiepunt van de deutsche bahn. De vrouw die ons hielp was erg aardig. Ze draaide een nieuw reisschema voor ons uit, die alleen via de regionale stoptreinen ging. Het duurt natuurlijk wel veel langer maar niets aan te doen. We hebben geen keuze. We komen vandaag niet in Nederland in ieder geval. We moeten in totaal 7 x overstappen. Gelukkig hebben we hier stukje keer genoeg tijd voor. Na 14,5 uur in de trein te hebben gezeten komen we om 22.30 uur aan in Düsseldorf. We gaan opzoek naar het hotel wat we op de heenreis op de fiets ook hebben bezocht. Inmiddels is het vanaf Keulen gaan regenen en onweren. Gelukkig onweert het niet meer als we in Düsseldorf aankomen maar het regent nog wel. Het is ook al pikke donker. We besluiten een hotel in de buurt van het station te zoeken, omdat het geen doen is om dat andere hotel te vinden. We lopen een klein stukje door de regen, en vinden al snel een hotel. Gelukkig is er nog plaats! Hopen dat we morgen wel thuis komen.

• 04 Augustus 2014 - 09:17

John Lanooy:

Hoi Susan,

Gweldig gedaan hoor, petje af!
    Wel effe de datum aanpassen naar augustus anders moet je de rit weer opnieuw doen.

• 04 Augustus 2014 - 16:34

Nanno:

Susan en Eric,

Dat petje af, dat had ik al toen jullie aan de reis begonnen, maar daar komt nu een diepe buiging bij. Wat hebben jullie al niet doorstaan (o.a. 2 mannen extra op de kamer, Italiaanse kamikazerijders, regen en bliksem en de onmogelijkheden van vervoer per vliegtuig en spoor). En wat een prestatie, naast natuurlijk die van de reis en het fietsen, om trouw elke dag een verslag te produceren. Ik heb er erg van genoten en leefde elke dag mee met jullie tegenslagen en overwinningen.
    Hier kun je je hele leven op voortbouwen, voor zover mijn ervaring reikt.

Tot gauw,

Nanno