Dag 13, 28/07/2014 - Reisverslag uit Bozen, Italië van Susan Lanooy - WaarBenJij.nu Dag 13, 28/07/2014 - Reisverslag uit Bozen, Italië van Susan Lanooy - WaarBenJij.nu

Dag 13, 28/07/2014

Blijf op de hoogte en volg Susan

28 Juli 2014 | Italië, Bozen

Vanochtend begon de dag met een bezoekje aan de fietsenmaker. Mijn vaders remblokken zijn bijna versleten, en aangezien we vandaag veel moeten dalen, moeten de remmen wel in orde zijn. Gelukkig waren de blokjes binnen een kwartier vervangen en konden we onze reis vervolgen. Eerst volgde nog een klim naar de reissensee. Boven het water uit steekt nog een kerktoren. Om het meer te maken hebben ze namelijk een dorpje onder laten lopen.
We zijn nu in Italie! Nu volgt een afdaling naar beneden. De route is prachtig, door vele appelboomgaarden. We komen langs Merano, waar we even van de route afwijken om de stad te bekijken. We zijn hier 3 jaar geleden op vakantie geweest in deze regio en het is leuk om wat herkenningspunten op te zoeken. Vanuit Merano fietsen we naar Bolzano. De weg staat niet goed aangegeven dus we moeten even stoppen om op de kaart te kijken. Er komt ons en man voorbij gefietst die vraagt waar we heen moeten. Hij moet dezelfde richting op, en hij zegt dat we hem wel kunnen volgen. We fietsen een stuk met hem op, en na een tijdje zegt hij "Nu is het alleen maar rechtdoor, je kunt wel wat langzamer gaan fietsen met je vrouw". "Dat is mijn dochter", zegt mijn vader. Vervolgens snelde hij vooruit, maar al vrij snel zakt het tempo weer. Ik wilde de man graag eens.laten zien dat vrouwen van noad ook wel tempo kunnen maken, dus ik op kop, mijn vader in mijn wiel, en we fietsen de man voorbij en bedanken hem nog eens vriendelijk. Hij gaat lekker bij ons uit de wind zitten. Hijgend moest hij na enkele kilometers afscheid van ons nemen. Wij fietsen door naar Bolzano en gaan daar op zoek na een overnachtingsadres. Al snel hebben we wat gevonden. "s avonds maken we nog een wandeling door de stad. Opvallend zijn de vele soorten kerken hier, van verschillende katholieke stromingen.

  • 28 Juli 2014 - 22:55

    Ron:

    Hoi Susan en Eric. Steeds weer fijn om jullie verslag te lezen; dank je wel Susan! En de inspanning gaat jullie goed af merk ik. Fijne reis verder!! Ron

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Bozen

Mijn eerste reis

Fietsreis naar Venetië

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2014

Weer thuis

04 Augustus 2014

Dag 19 (3/8/2014)

02 Augustus 2014

Dag 18 2/8/2014

02 Augustus 2014

Dag 17 (1/8/2014)

31 Juli 2014

Dag 16, 31/07/2014
Susan

Reisverslag fietsen van Eelde naar Venetië

Actief sinds 14 Juli 2014
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 3221

Voorgaande reizen:

16 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: