Dag 12, 27/7/2014 - Reisverslag uit Nauders, Oostenrijk van Susan Lanooy - WaarBenJij.nu Dag 12, 27/7/2014 - Reisverslag uit Nauders, Oostenrijk van Susan Lanooy - WaarBenJij.nu

Dag 12, 27/7/2014

Blijf op de hoogte en volg Susan

27 Juli 2014 | Oostenrijk, Nauders

Toen we wakker werden regende het stevig door. We overleggen wat we gaan doen. We komen tot overeenstemming dat we even 2 dagen moeten doorbijten de alpen over, en dat we dan als beloning in Italie wel weer zon zouden krijgen. Onze gastvrouw wilde ons perse met over de Fernpass brengen omdat dit veel te gevaarlijk zou zijn om te fietsen. Uiteindelijk zijn we akkoord gegaan. De man van onze gastvrouw heeft een afsleepdienst en een autogarage. Onze fietsen worden op een grote afsleepdienst wagen geladen (ze hebben er 5). Halverwege op de fernpass zagen we ineens een auto een.heel.stuk naar beneden in het dal liggen. Op een parkeerplaats bij de bocht waar de auto uit de bocht is gevlogen staat een.groepje mensen. Ze houden ons aan. We stoppen natuurlijk gelijk. Het blijkt dat er 2 oudere mensen uit de bocht zijn gevlogen, en dat ze zelf nog uit de auto konden klimmen. Wel was de politie en een ambulance gebeld. Alles kwam terplaatse. Eerst een.ambulance, die gelijk het hele verkeer blokkeerde. Ze dachten dat er nog mensen in de auto zaten, maar dat was dus niet het geval. Toen kwamen ee 2 btandweerauto"s, een traumahelikopter, 2 politiewagens en nog een ambulance aan. Er werd een grote poppenkast van gemaakt terwijl het niet zo heel ernstig was. Uiteindelijk ging de helikopter vrij snel weer weg, en werden beide slachtoffers elk afgevoerd met de ambulance met nek en rugklachten. Toen kwam de zoon van onze gastvrouw met een van de andere afsleepwagens, en takelde de auto, samen de auto uit het dal. hierna konden we onze weg, vooraan in de inmiddels ontstane file, vervolgen. We worden afgezet in een dorpje net na de Fernpas. Het is inmiddels droog geworden. Heerlijk om weer op de fiets te zitten! Om 3 uur komen we aan in een dorpje ( Pfunds) die we vooraf als doel gesteld hadden. We besluiten toch nog de Resschenpas over te gaan vandaag, omdat het weer nu goed is, en het is zondag, dus geen vrachtverkeer. Eerst volgt een klim naar de Resschen pas, om vervolgens de Resschenpas zelf over te fietsen. We zoeken een overnachting in Nauders, een skidorp op 1400 m hoogte. Wel een gezellig dorpje. Een overnachtingsadres is snel gevonden, keuze genoeg hier! Morgen fietsen we Italie binnen, want het is niet zover met van de grens.