Dag 10 25/7/2014 - Reisverslag uit Lermoos, Oostenrijk van Susan Lanooy - WaarBenJij.nu Dag 10 25/7/2014 - Reisverslag uit Lermoos, Oostenrijk van Susan Lanooy - WaarBenJij.nu

Dag 10 25/7/2014

Blijf op de hoogte en volg Susan

27 Juli 2014 | Oostenrijk, Lermoos

Vanochtend werden we later wakker dan anders. Dit kwam omdat de gordijnen deze keer beter verduisteren. Na een ontbijt in het luxte hotel tot nu toe, met deftig geklede mensen gingen wij op weg naar Lermoos, waar de vrouw woont, waar wij vaak op wintersport gaan. Onze hele familie komt hier al 30 jaar dus we zijn speciale gasten. De route van vandaag is prachtig!! Het is tintelend fris buiten, en de zon schijnt. We fietsen recht op de alpen af langs prachtige stuwmeren in de Lech.We hebben vandaag al behoorlijk wat klimmetjes, maar dat vind ik juist wel leuk. Midden in de natuur komen we opeens een losgebroken stier tegen. Hij wil maar niet aan de kant gaan, en heeft gevaarlijke hoorns.Mijn vader roept steeds "hop, hop, goedzo" en de stier loopt het pad af zodat we er snel met een sprintje langs kunnen. Na Fussen passeren we de grens. Vanaf de plaats Reutte gaat het heel steil omhoog en ook nog eens onverhard waardoor je heel erg moet uitkijken dat je achterwiel niet wegslipt want als dat gebeurd kom je nooit meer op de fiets. Gelukkig gebeurd dit ons niet, maar wel degenen achter ons, stoere jongens zonder bagage die mij weer proberen in te halen omdat ze niet voorbij gefietst willen worden door een meisje haha. Hun achterwiel slipte gelijk door toen ze gingen staan om aan te zetten, dus ze konden naar boven lopen. Na een aantal steile, nog steeds onverharde klimmetjes kwamen we in Lermoos aan. Daar werden we onthaald met een lekker stuk gebak met koffie. We worden behandeld als prinsen met een ligstoel op het terras, onze fietskleren worden voor ons gewassen, enz. We hebben een kamer met uitzicht op de Zugspitze. In de zomer is het hier net zo mooi als in de winter. Morgen houden we een rustdag zodat onze fietskleren kunnen drogen, en we de omgeving hier eens in de zomer zonder.sneeuw kunnen bekijken. Een mooie voorbereiding voor het zware klimwerk dat ons nog te wachten staat. Na de rustdag de Fernpas en een erna de Reschenpas.