20/07/2014 dag 5 - Reisverslag uit Frankfurt am Main, Duitsland van Susan Lanooy - WaarBenJij.nu 20/07/2014 dag 5 - Reisverslag uit Frankfurt am Main, Duitsland van Susan Lanooy - WaarBenJij.nu

20/07/2014 dag 5

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg Susan

21 Juli 2014 | Duitsland, Frankfurt am Main

20/7/2014
Vanochtend werden we al om half 5 wakker door dronken jongeren die van de disco naar.huis toe liepen. Ze schreeuwden en zongen de hele buurt wakker. Na een zwoele nacht in een warme kamer staan we om half acht, omdat we pas vanaf 8 uur konden ontbijten. Het ontbijt werd geserveerd door een oude rocker (de hotelbaas) die zijn beroep is misgelopen. Een hele aardige man trouwens. Hij serveerde een prima ontbijt met broodjes, roerei en koffie.
Buiten regent het een beetje, maar om 9.30 als we op de fiets stappen is het droog. Het is een stukje kouder dan gisteren maar nog wel drukkend
benauwd en bewolkt. Het schijnt zelfs 33 graden te zijn geweest. Her eersts stuk fietsen we nog langs de rijn. We fietsen naar Mainz, een mooie stad. We houden middagpauze in de stad bij een fontijn midden in het centrum. Er komt een man naar ons toegelopen en vraagt om een handtekening van mijn vader. Hij.heeft vandaag namelijk.zijn gele trui aan en de man denkt dat het een echte is haha.
We reserveren vanaf Mainz een jeugdherberg in Frankfurt. Dan stappen we weer op de fiets. Om half 5 komen we aan bij de jeugdherberg, met.weer 100 km opbde.teller. We hebben er dan ook al een hele stedelijke tour opzitten door de voorsteden van Frankfurt. Wij kijken vanuit de jeugdherberg op het centrum van Frankfurt. "s avonds gaan we het centrum nog even bekijken. Het centrum is maar voor een heel klein deel mooi (1 plein). De rest is nieuwbouw omdat Frankfurt in de oorlog is plat gebombardeerd.