19/7/2014 dag 4 - Reisverslag uit Oberwesel, Duitsland van Susan Lanooy - WaarBenJij.nu 19/7/2014 dag 4 - Reisverslag uit Oberwesel, Duitsland van Susan Lanooy - WaarBenJij.nu

19/7/2014 dag 4

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg Susan

21 Juli 2014 | Duitsland, Oberwesel

19/7/2014 De dag begon in Bad Honnef. Vandaag staan we vroeg op om om 7 uur aam het ontbijt te kunnen zitten. Het belooft vandaag weer een snikhete dag te worden, nog warmer dan gisteren. Bij het ontbijt zit ook een groep gehandicapten. Opvallend is dat deze allemaal naar ons toekomen voor een praatje en niet naar de duitsers gaan die ook zitten te ontbijten. Dit vond een duitser ook opvallend. Om 8.15 fietsen we weg uit bad honnef. We moeten eerst weer met een pondje de Rijn over om vervolgens de route weer op te kunnen pakken. De zon heeft al behoorlijk veel kracht voor in de vroeg ochtend. Het beloofd een hete dag te worden. Gelukkig hoeven we niet veel naar de weg te zoeken vandaag. Om 12 uur komen we aan in Koblenz. We bestellen op een terrasje een kopje soep, wat wel lekker is met het hete weer. We wachten, en wachten en ma een half uur is de soep er nog steeds niet. We besluiten eens na te vragen waar de soep blijft. Die komt er zo aan zegt de.ober. Dius we.wachten nog 10 minuten maar nog steeds geen soep. Als we bijna weg willen gaan komt na 50 minuten gewacht te hebben de ober eindelijk met de soep aan. Gelukkig smaakte hij wel goed... Toen we de soep ophadden was het inmiddels 34 graden buiten. We moesten vandaag hele.lange stukken in de zon fietsen zonder ook maar een boompje tegrn te komen. Soms fietsten we wel 10 km over het hete.asfalt langs de wijngaarden zonder enige beschutting. Het waait vandaag ook heel hard, en we hebben (de hele reis al) de wind tegen omdat we van noord naar zuid.fietsen en er waait een droge warme woestijnwind. Na 90 km vinden we het wel mooi voor vandaag. We besluiten in de jeugdherberg in st. Goar te overnachten. Dus wij klimmen maar de jeugdherberg (deze schijnen altijd op een heuvel te liggen) met een klim van 17% als we het bordje naast de weg mogen geloven. We komen aan bij denjetuigdhwrberg, en je raad.het al; er zit een briefje op de deur. Dicht. Volhende jeugdherberg 8 km verderop. Dat is nog wel te doen dus nog even.doorbijten het laarste stuk in de volle zon langs de rijn fietsen. En jawel hoor, de jeugdherberg ligt weer op een berg nog een steile klim van 2 km. We komen bij de jeugdherberg aan, deze is gelukkig wel ope. We vragen of we er kunnen overnachten maar hij blijkt vol te zijn. Shit, weer een tegenvaller. Gelukkig is de vrouw van de receptie wel zo aardig om voor ons andere overnachtingsadressen op te bellen. Nergens lijkt plaats te zijn door een concert in de buurt van een bekende band. Gelukkig vinden we uiteindelijk nog een slaapplaats in het dorpje beneden. We betalen dan wel redelijk veel voor een kleine kamer, we hebben onderdak. In het hotel kijken alle mensen ons verbaasd en met enige bewondering aan als we vertellen dat we met deze hitte 110 km hebben gefietst. In onze kamer blijft het nog lang benauwd dus we besluiten om ma het avondeten nog even aan de Rijn tengaan zitten en het plaatsje (Oberwesel) te bekijken. Om 22.30 zoeken we ons hotel weer op en is het bedtijd.